Tony Durham

Tony Durham

OSNIVAČ
Tony Durham Consulting Limited

Sinopsis prezentacije

Primena bihevioralne nauke na biznis - kako se ljudske predrasude i naučeno ponašanje koriste za poboljšanje prodajnih i marketinških rezultata, dok istovremeno poboljšavaju zadovoljstvo kupaca i potrošača?

Marketing stručnjaci mogu iskoristiti principe bihevioralne psihologije na različite načine kako bi poboljšali percepciju i privlačnost svojih brendova. Evo nekoliko ključnih načina:

  • Razumevanje ciljne publike: Proučavanje ponašanja ciljne publike pomaže u stvaranju ciljane marketinške strategije. Analiza njihovih preferencija, navika potrošnje i emocionalnih reakcija pomaže u prilagodbi poruka i kampanja.
  • Postavljanje ciljeva i podsticaja: Upotreba principa nagrada i kazni može podstaći željeno ponašanje kod potrošača. Programi lojalnosti, nagradni sistemi ili ograničeni ponudi mogu motivisati potrošače na akciju.
  • Prikazivanje društvene potvrde: Ljudi često traže potvrdu od drugih pre nego što donesu odluke. Kroz upotrebu recenzija, preporuka ili priča o uspehu drugih kupaca, marketinški stručnjaci mogu stvarati društvenu potvrdu za svoj brend.
  • Kreiranje hitnosti: Korišćenje principa hitnosti, kao što su vremenski ograničene ponude ili ograničene količine proizvoda, može podstaći potrošače na brze odluke.
  • Personalizacija kampanja: Prilagođavanje marketinških poruka prema individualnim preferencijama i potrebama potrošača može rezultirati većim angažmanom i povećanom lojalnošću.
  • Suočavanje s otporom promeni: Razumevanje psiholoških barijera koje mogu ometati prihvatanje novih proizvoda ili usluga pomaže u razvoju kampanja koje se bave specifičnim strahovima ili sumnjama potrošača.
  • Korišćenje emocionalnih apela: Emocionalna povezanost s potrošačima može duboko uticati na njihove odluke. Marketinški stručnjaci mogu koristiti priče, boje i tonove koje pokreću određene emocije kako bi stvorili jaču vezu sa svojim brendom.
  • Izazivanje specifičnih reakcija: Postavljanje ciljeva koji zahtevaju specifične korake ili reakcije može dovesti potrošače do postizanja određenih ciljeva, poput registracije, pretplate ili deljenja informacija na društvenim mrežama.

Ukratko, primena principa bihevioralne psihologije u marketingu omogućava marketinškim stručnjacima da bolje razumeju, predviđaju i oblikuju ponašanje potrošača, što značajno doprinosi uspešnosti marketinških kampanja.

O govorniku

Tony Durham je jedan od svetski priznatih stručnjaka za psihologiju i ponašanje kupaca. Rođen u Velikoj Britaniji, Durham je svoju karijeru započeo davne 1982. godine u kompaniji “Procter & Gamble”, gde je ostao 35 godina. Tokom svog rada za “P&G”, Durham je obučavao neke od direktora vodećih svetskih brendova o tome kako mogu da promene svoje poslovanje tako da bolje odražava potrebe kupaca i poveća profite. Poslednju deceniju njegovog rada u ovoj firmi obeležio je rad na poziciji Director SBD za oblast Evrope, Indije, Afrike i Srednjeg Istoka. Sledeći veliki korak u njegovoj karijeri bio je razvijanje koncepta regionalnih “First Moment of Truth (FMOT)” centara koji su imali za cilj podizanje standarda u trgovini skupljanjem i korišćenjem najboljih praksi i relevantnih znanja o ponašanju kupaca. Ovi centri su vremenom postali mesto gde su kompanije mogle da testiraju efikasnost svojih ideja pomoću fizičkih instalacija i virtuelne stvarnosti. Danas su ovi centri prisutni širom sveta i predstavljaju važan adut za mnoge svetske kompanije.


O kompaniji

Godine 2017. Durham je osnovao sopstvenu konsultantsku kompaniju, “Tony Durham Consulting Limited”, sa ciljem da pomogne kompanijama u izradi strategija i povećanju prihoda pomoću znanja koje je usvojio o psihologiji kupaca. Ova konsultantska firma nudi usluge treninga i podučavanja vlasnika kompanija i brend menadžera o psihologiji kupaca i uticaju faktora kao što su dizajn paketa, pozicioniranje polica i oglašavanje na prodaju i potrošačko iskustvo.

Agenda