Šta ćemo čuti?
Podaci & Retail media - priča sa happy end-om
Maloprodajna industrija je jedan od sektora koji su doživeli najdinamičnije promene tokom četvrte industrijske revolucije, zahvaljujući sve sofisticiranijoj upotrebi podataka. Osim što raspolaže detaljnim uvidima u preferencije, potrebe i prioritete potrošača, razvila je i moćne komunikacione kanale, poput mobilnih aplikacija i e-commerce platformi, kako bi bolje doprela do kupaca i uticala na njihove odluke.
Digitalizacija i analitika omogućile su personalizovaniji pristup korisnicima, čime se poboljšava njihovo iskustvo i povećava lojalnost brendu. Uz pomoć veštačke inteligencije i mašinskog učenja, kompanije u maloprodaji mogu da predviđaju kupovne navike i unapred prilagode ponudu.
Ove inovacije ne samo da otvaraju mogućnosti za razvoj i eksperimentisanje sa novim poslovnim modelima, već i podstiču konkurenciju, primoravajući kompanije da kontinuirano unapređuju svoje usluge kako bi ostale relevantne na tržištu koje se ubrzano menja.
O govornici
Od početka svoje karijere, više od 25 godina, Marijana je aktivna u industriji marketinga podataka. Ona je marketing i data strateg, ekspert za kreiranje novih poslovnih rešenja koristeći raspoložive podatke, odnosno Data Science. Od prošle godine je direktorka kompanije Direct Media United Solutions.
Karijeru je započela kao istraživač tržišta u tada vodećoj kompaniji za marketing istraživanja Mark-Plan, a nastavila u kompaniji Coca-Cola kao strateški menadžer za pretragu, istraživanje i trendove.
Osnovala je svoj prvi startap Focus MR 2000. godine, koji se bavio marketing istraživanjima. Dve godine kasnije Focus MR preuzima jedna od vodećih svetskih kompanija za istraživanje tržišta – GfK, a Marijana postaje generalni direktor za zemlje Adria regije i nakon toga i član board-a direktora za upravljanje Custom istraživanjima u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Bila je odgovorna za razvoj projekata napredne analitike i novih izvora podataka na nivou Centralne i Istočne Evrope.